Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
Rate this post
  • Bewust leven is bewust kiezen
    Rate this post

    De consument is bewuster geworden.Belangstelling voor en vraag naar natuurlijke of biologische producten groeit steeds meer. Maar groeien winkels wel mee? Kunnen winkels hun gewaardeerde klanten van alle gewenste natuurlijke of biolo­gische producten voorzien?

    Eigenaresse van Broeders Gezondheidswinkel, Hélène Melis-van Kampen: ‘Wij hebben een compleet nieuwe lijn met vitamines en voedingssupplementen. Meer dan 100 secuur samengestelde producten die we voor een aantrekkelijke prijs/kwaliteitsverhouding in de markt gaan zetten. Wij hebben op dit moment meer dan 10.000 artikelen op voorraad in onze fysieke winkel en bijna 70.000 artikelen in onze webwinkel.’

    Uitbreiding voedingsassortiment
    De biologische voeding heeft duidelijk veel meer accent gekregen. Wanneer je de winkel binnenkomt, loop je meteen tegen een uitgebreide wand aan met biologische groente en fruit. Het gehele voedingsassortiment is drastisch vernieuwd en ook uitgebreid. Na maandenlange voorbereiding en onderzoek zijn er tal van nieuwe merken en producten toegevoegd. Wim Melis: ‘Daarbij hebben we gekeken naar een aantrekkelijke prijs voor de consument, naar de samenstelling van producten en naar de uitstraling van het merk. Op basis van de eerste reacties merken we al dat onze klanten aangenaam verrast zijn door de veelheid aan (nieuwe) producten.’

    Geen bottleneck dankzij ‘flying doctors’
    De meest in het oog springende verandering is de ver­bouwing van de winkel, waarbij zoveel mogelijk rekening is gehouden met de wensen van de klanten. De lange balies, die voorheen een bottleneck veroorzaakten, zijn verdwenen. Om de doorstroming te verbeteren en de wachttijden terug te brengen, is de dubbelfunctie van afrekenpunt en ‘adviesbureau’ gesplitst. Er staan nu twee kassa’s, waarvan één met lopende band, die uitsluitend dienen als afrekenpunt.De schappen met homeopathie en vitamines, die voorheen achter de balie stonden, zijn nu bijna volledig ‘vrijgegeven’ zodat de klanten zelf hun vitamines of voedingssupplementen en homeopathische geneesmiddelen kunnen pakken. Voor adviezen lopen de medewerk(st)ers als een soort‘flying doctors’ door de winkel. Ze geven adviezen en wijzen de klanten de weg naar de gewenste producten.

    Steeds klantvriendelijker
    En het wordt steeds klantvriendelijker. Wim Melis:‘We willen het zoeken naar producten eenvoudiger maken. De zaak wordt opgedeeld in vier werelden: Puur Voeden (gezond eten), Puur Gezond (homeopathie en vitamines), Puur Mooi (cosmetica en lichaamsverzorging) en Puur Leven (lifestyle). De vernieuwde indeling, een duidelijkere assortimentsaanduiding en de adviserende medewerk(st)ers zorgen ervoor dat onze klanten optimaal hun weg weten te vinden in onze winkel.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply