Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
Rate this post
  • De onbewuste drijfveren en talenten van je kind
    Rate this post

    Kom (weer) in je kracht te staan met coach Esther Uitman-van der Leest. Zet het gevoel van onmacht om naar een nieuwe drijfkracht. Deze editie: ontdek de onbewuste drijfveren en talenten van je kind.

    Je tienerdochter komt gefrustreerd thuis van school en smijt haar schooltas in de gang: ‘Weer een onvoldoende voor geschiedenis!’ Van een vriendin hoor je dat haar zoon in het laatste jaar van zijn studie economie het niet meer ziet zitten, en dat terwijl hij er zo goed in was…

    Tieners en jongeren kunnen tegen diverse problemen aanlopen tijdens hun school- en studieperiode. Waar ze eens een ster in economie waren of uitblonken met een essay voor geschiedenis, zijn ze nu gefrustreerd dat dit niet meer lukt of dat de passie verdwenen is. Het kan zijn dat de oorzaak van het probleem dieper ligt en dat er een onderbewust proces aan ten grondslag ligt.

    Bewustzijn
    Je kind staat al op jonge leeftijd voor veel keuzes die voor een groot gedeelte zijn of haar leven en werk gaan bepalen. Welke keuze is de juiste? Keuzes worden veelal onbewust gemaakt. Het bewustzijn wordt niet voor niets vaak vergeleken met een ijsberg. Enkel het topje is zichtbaar, omdat 95% van de ijsberg zich onder water bevindt. Ditzelfde geldt voor de drijfveren van je kind. Die drijfveren bepalen dat je kind doet wat ‘ie doet, denkt wat ‘ie denkt en zegt wat ‘ie zegt. Slechts 5% van het handelen is zichtbaar, de rest is verborgen en vindt onbewust plaats. Hierdoor kiezen jongeren hun toekomst vrijwel onbewust. En dat levert bijvoorbeeld niet altijd de beste (studie)keuze op.

    Ontdek het talent
    Een manier om de onderliggende oorzaak van het probleem en de natuurlijke drijfveren van je kind boven water te krijgen, kan met een talentmeting. Met de ACT® (Analytical Competence Tool) – Young-meting laat je je kind dieper naar zichzelf kijken. ‘Met deze meting geef ik ouders en hun kind inzicht in de bewuste en onbewuste talenten van het kind’, geeft Esther Uitman-van der Leest aan. ‘Wanneer je kind vastloopt, geeft deze talentmeting inzicht in de redenen waarom sommige dingen goed lopen, en andere juist niet. Welke keuzes in het leven écht bij je kind passen en waar je kind gelukkig van kan worden. Door dat de ACT® Young-meting de onbewuste drijfveren meet, kan er een verandering vanuit eigen kracht ontstaan. En dat is de sleutel tot een krachtige, échte verandering.

    Wist je dat…
    … uit neurologisch onderzoek blijkt dat de volwassenheid pas begint vanaf 23 jaar? Tot die leeftijd zijn de ideeën, de basishouding van een mens, nog ‘kneedbaar’, vandaar dat de ACT® Young-meting voor jongeren vanaf 16 tot en met 23 jaar het beste effect heeft.

    Ontmoet de coach
    Esther Uitman-van der Leest is van oorsprong docent en leidinggevende in het Voortgezet Onderwijs. Vanuit haar onderwijsdeskundigheid heeft zij een onderscheidend vermogen om jongeren tussen de 16 en 23 jaar te begeleiden in hun zoektocht. Vanuit een passie voor mensen en organisaties is ze werkzaam als coach, trainer en adviseur. De ACT®-meting is de vliegende start van (coach)trajecten. Als Certified Master Practitioner of de Art & Science of NLP, Time Line Therapy en Hypnotist is Esther een krachtige, realistische coach met doelgerichte resultaten op het gebied van persoonlijke en teamontwikkeling en organisatieadvies.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply