Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
Rate this post
  • ‘Help, mijn pruik zit in de knoop!’
    Rate this post

    We schrikken niet zo gauw van een verontrustend telefoontje, maar soms komen er berichten binnen, waarvan je je afvraagt hoe het kan gebeuren.

    Een klant aan de andere kant van de lijn was in tranen. Nauwelijks kon ik haar verstaan.
    Ik probeerde haar te kalmeren, want tenslotte kon alles opgelost worden … toch? Ze vertelde mij dat ze haar dure pruik van echt haar in de wasmachine had gegooid! Ze had het haarwerk bij haar kleding klaar gelegd om te wassen en per ongeluk alles in de wasmachine gestopt.

    Het ging om een haarwerk met een lengte van 60 cm waar nu niets meer van over was. De klant vertelde mij dat alles in elkaar zat en, hoe goed ze haar best ook deed, ze er niet meer doorheen kon komen. Ik probeerde mij een voorstelling te maken van hoe het eruit zou zien en ze vertelde dat het als een kluwen bol in elkaar zat.

    ‘Het is uitzichtloos mevrouw’, snikte ze nog. ‘Ik kan het niet meer uit elkaar krijgen, maar ik kan ook niet met een kaal hoofd lopen.’ Ik stelde voor dat ze het haarwerk bij ons zou afgeven en dat wij er ons best voor zouden doen om het weer uit elkaar te krijgen.

    Zo kregen wij de volgende dag het haarwerk binnen. Vol goede moed begonnen wij aan het ontwarren, maar we kwamen al snel tot de conclusie dat het weken zou duren voordat we alles uit elkaar zouden hebben. Om mevrouw niet langer met een kaal hoofd te laten rondlopen, heb ik in dit geval met mijn hand over mijn hart gestreken. Ondanks dat het niet onder de garantie valt, heb ik besloten om haar, uit coulance, een nieuw haarwerk te leveren. Hier was immers geen opzet in het spel, maar pure pech.

    Mevrouw was ons zeer dankbaar, en zou voortaan de voorschriften volgen. Iedereen krijgt bij een nieuw haarwerk namelijk een tasje met producten voor onderhoud en de beschrijving van de wasvoorschrift in duidelijke taal erbij. Een haarwerk van echt haar verdient echter meer aandacht en kan het beste voor reiniging bij Frans Koopal worden gebracht. We proberen alles zo goed en snel mogelijk op te lossen, maar vragen wel om goed alle aanwijzingen zorgvuldig te lezen en op te volgen. Voor onduidelijkheid, hulp of vragen zijn we altijd bereikbaar. Ik heb in mijn 55-jarige carrière al een hoop dingen meegemaakt, maar dit zal ik niet gauw vergeten.

    Layla Koopal

    Niets is meer zoals het was …
    Het is voor iedereen een moeilijke tijd. Veel dingen, die eens zo vanzelfsprekend waren, zijn nu bijna ondenkbaar. Het coronavirus brengt veel onrust en onzekerheid met zich mee.

    Niets is meer zoals het was, maar aan de andere kant is er juist wel veel zoals het was. Een goed voorbeeld daarvan is de waardering die we van vele klanten krijgen.

    Het is een uitdaging om als ondernemer, maar zeker als mens, iets positiefs te willen bijdragen. We zijn zo trots dat we ons uiterste best mogen doen om iets te kunnen bijdragen aan een mooiere wereld. Onze klanten geven ons energie en wij geven onze klanten energie. Zo maak je er samen het beste van.

    Natuurlijk moeten we ons aan de regels houden: mondkapjes dragen, desinfecteren, het reinigen van alles en natuurlijk afstand houden. Maar wat zijn we blij dat we open mogen zijn als medische toeleverancier. Op onze unieke wijze maken we klanten met haarproblemen blij met een mooi haarwerk. In deze tijd is het juist een uitdaging om positief te blijven, en daar gaan we voor!

    Persoonlijke aandacht is energie. Voor ons én de klant. Dit mogen we al drie generaties doen en ik doe dat al 55 jaar. Hoe fijn en vertrouwd is dat?

    Liefs, Layla

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply