Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
4/4 - (1 stemmen)
  • ‘Ik leer anders’
    4/4 - (1 stemmen)

    Bij de meeste kinderen verloopt het leerproces bijna als vanzelf. Een kind ontwikkelt zich zonder veel problemen op zijn of haar eigen niveau. Bij ongeveer 5 procent van de leerlingen is dit niet het geval. De belemmeringen die zij ondervinden, vormen een zware belasting voor leerkrachten, ouders en niet in de laatste plaats het kind zelf. Het kind, de ouders en leerkrachten ervaren al heel vroeg dat het niet dom is, maar merken wel dat wat medeleerlingen zomaar kunnen, hem/haar maar moeilijk lukt.

    Mogelijk is het kind een zogenaamde ‘beelddenker’, vooral wanneer onder meer steeds herhalen niet werkt, plaatjes beter worden onthouden dan woorden en het kind het moeilijk vindt om op de juiste woorden te komen, terwijl je merkt dat hij/zij het wel voor zich ziet. Beelddenkers zijn over het algemeen heel fantasierijk en/of creatief. Kortom: het zit er wel in, maar komt er niet uit.
    Het kind heeft dan ook een heel andere, visuele, manier van leren nodig; een leermethode die is afgestemd en speciaal bedoeld voor beelddenkers. BinnenBeeld kan jonge beelddenkers en hun ouders hierbij helpen, waardoor het ­zelfvertrouwen en de schoolprestaties van het kind omhooggaan. Er wordt gewerkt volgens de methode ‘Ik leer anders’, dé methode voor dyslectische kinderen en andere beelddenkers. Daarnaast worden ook lezingen en workshops over beelddenken georganiseerd voor ouders van beelddenkers en professionals uit het basisonderwijs.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply