Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
Rate this post
  • Je huis verkopen?
    Rate this post

    Als je je huis wil verkopen, is de kans groot dat je niet zoveel aandacht besteedt aan het presenteren van je oude woning. Je woont er immers nog? Maar bedenkt dat, vanaf het moment dat je je huis te koop aanbiedt, jouw huis geen ‘woonhuis’ is, maar een ‘koophuis’. Als je de kans wil vergroten dat je snel je huis kunt verkopen, is het verstandig om je huis zo goed mogelijk te presenteren. Met verkoopstyling vergroot je die kans!

    Arlette Dinsbach en Gigi Loman zijn beiden styliste, en helpen al tien jaar mensen met het verkopen van hun huis. Arlette: ‘Eerder zat ik 14 jaar in de makelaardij, en het viel me tijdens mijn werk op dat veel mensen weinig moeite deden om de woning goed te presenteren. Eerder kon je je huis nog wel gemakkelijk kwijt, maar tegenwoordig kijken heel wat mensen eerst op internet naar foto’s en plattegronden, voordat ze de stap nemen om een woning te bezichtigen. Dan krijgen ze vaak een slechte indruk, en dat is jammer. Als je een auto verkoopt, ga je stofzuigen, maak je de auto schoon enzovoort. Maar op het moment dat je een huis, toch een veel duurder object, verkoopt, doe je die moeite niet… En dan vraag je je af: ‘Waarom is het huis van mijn buren wél verkocht en dat van mij niet?’ Je moet je inleven in de potentiële koper: kan die zichzelf in het huis zien? De meeste mensen kunnen niet door een bepaalde situatie heenkijken als ze een onaantrekkelijk interieur zien. Het heeft allemaal te maken met beleving.’

    Aanpak
    ‘Gigi en ik gaan bij de verkoper langs, kijken hoe lang het huis te koop staat en wat de doelgroep is. Vervolgens gaan we, in overleg met de klant, aan de slag. Het belangrijkste is dat het huis sfeervol gemaakt wordt. Daarvoor kunnen we gebruikmaken van meubels, lampen, planten en accessoires die we in onze eigen loods hebben. Het gaat vaak om de puntjes op de i. Met onze hulp krijgt het huis de uitstraling die geïnteresseerden over de streep trekt om achter de computer weg te komen en een bezichtiging aan te vragen, waarmee de kans aanzienlijk groter wordt dat het huis ook echt verkocht wordt.’
    ‘Wij werken ook met animatiefoto’s, waarmee potentiële kopers een indruk kunnen krijgen van hoe het huis eruit zou kúnnen zien. En plattegronden zijn ook heel belangrijk: mensen zijn sterk visueel ingesteld, en met een blik op een plattegrond zien ze in één keer hoe de indeling van het huis is. Het resultaat: in de afgelopen jaren zijn de meeste woningen binnen 4 maanden verkocht!’

    Interieurstyling
    Inmiddels hebben aardig wat klanten van Arlette en Gigi opnieuw contact opgenomen, nadat de twee hadden ­geholpen met het verkopen van hun huis. Arlette: ‘Mensen vragen ons ook om te helpen bij de inrichting van hun woning. Vaak hebben ze wel een idee, maar weten ze niet precies hoe ze het interieur zo mooi en sfeervol ­mogelijk kunnen maken. Ook daar kunnen we bij helpen.’

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply