Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
Rate this post
  • Meer zelfvertrouwen bij het leren
    Rate this post

    Er zijn verschillende manieren om te leren. Soms vinden mensen het bijvoorbeeld fijn om beelden te zien, terwijl anderen gesproken woorden prettiger vinden.

    Bureau van Bodegom heeft een onderzoeksmethode ontwikkeld waardoor je kunt vaststellen hoe iemand het beste kan leren. Onze Meervoudige Intelligentie LeerStrategie inventarisatie (MILS) geeft inzicht in hoe iemand informatie het gemakkelijkst verwerkt en het beste leert. Elke dag zien ongeruste ouders hun kinderen worstelen met leren, zoals lees-, reken- of concentratieproblemen. Ze zien de kinderen het vertrouwen verliezen in hun eigen leercapaciteiten. Als een leerling weet hoe die leert, kan die meer zelfvertrouwen ontwikkelen en beter presteren.

    Het MILS leerstrategieonderzoek is bedoeld voor kinderen die nog niet doorhebben hoe ze het beste en gemakkelijkste kunnen leren. Een MILS-coach helpt om inzicht te krijgen in hoe een kind het beste leert. Welke leerstrategie past het beste bij het kind? Misschien leert je kind gemakkelijker met beelden dan met woorden. MILS zorgt voor een werkende leerstrategie, meer zelfvertrouwen, meer rust bij het maken van huiswerk of toetsen en betere schoolresultaten. Het MILS leerstrategieonderzoek is geschikt voor kinderen vanaf 9 jaar en duurt ongeveer 1,5 uur. De uitkomst wordt door de MILS-coach toegelicht en samen wordt er gekeken naar wat de best werkende leerstrategie voor het kind is. De MILS-coach beveelt vervolgens passende leerhulpmiddelen aan. Aan het einde van de sessie wordt er een persoonlijk verslag opgesteld.

    MILS voor gezinnen
    Ouders willen hun kind graag helpen met goed­bedoelde adviezen: ‘Neem anders voor het slapen gaan nog even de lastige woorden door voor morgen’. Iedereen heeft zijn eigen manier van leren en zo’n goedbedoeld advies kan leiden tot onrust in het gezin. Want wat voor de een wél werkt, zal voor de ander niet werken. Betrokken ouders willen hun kind graag zelf helpen met de school / opleiding. Deze gezinnen raden wij aan om samen het MILS leerstrategieonderzoek te doen. Hierbij doen de ouder(s) de MILS op hetzelfde moment als het kind. De uitkomsten worden besproken met als hoofddoel dat het kind goed begrijpt en leert wat zijn best werkende leerstrategieën zijn. De ouders zien het verschil tussen hun eigen manier van leren en dat van hun kind.

    MILS zorgt bij het gezin voor begrip tussen ouders en kind, inzicht in de verschillen binnen het gezin (vaak groter dan gedacht) en verbeterde communicatie in huis. Bovendien wordt huiswerk begeleiden plezieriger en effectiever.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply