Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
Rate this post
  • Mode, maar in de breedste zin van het woord
    Rate this post

    Direct aan de West-as, in een van de grootste stadsdelen van Amsterdam, omgeven door groen met een verscheidenheid aan woningen, bedrijven en voorzieningen waarin ruim 167 culturen samenkomen, ligt het World Fashion Centre (WFC Amsterdam) als ‘poort’ naar de stad. Sinds 1968 is het dé plek waar nationale en internationale modeprofessionals samenkomen om te inspireren en geïnspireerd te worden. In de komende jaren wil WFC Amsterdam een diverse plek van iedereen worden waar je kan werken, verblijven, winkelen of relaxen.

    Mode is altijd in beweging en er zijn altijd nieuwe trends waarop ingespeeld wordt. Daarnaast is mode, en daarmee ook de toekomst van WFC Amsterdam, ook afhankelijk van allerlei andere ontwikkelingen. Steeds vaker hebben modewinkels ook horeca en zijn hotels ook ontmoetingsplekken voor de modewereld. Marja van Reijn is marketing- en communicatiemanager van MRP Development, dat sinds oktober 2018 eigenaar is van WFC Amsterdam. Ze vertelt over de transformatie die het WFC de komende jaren zal doormaken.

    Focus op mode
    ‘Mode zal in het WFC Amsterdam een belangrijke rol blijven spelen. We hebben een prachtige modegeschiedenis en dat blijft onze kracht. Daarom zitten alle modeondernemers nu in onze Fashion Tower. Het is een ontzettend inspirerende plek met heel veel mogelijkheden waar mode weer de waardering krijgt die ze verdient. Daarbij gaat het natuurlijk om alle prachtige merken die in het WFC Amsterdam gevestigd zijn, maar wij kunnen ook congressen en events tot 5000 personen organiseren en starten we met MRP Flex Offices en komen er nieuwe voorzieningen. Wij brengen letterlijk diverse werelden bij elkaar. Het is en blijft een modieuze ontmoetingsplek en het is ontzettend bijzonder dat de kennis en expertise op het gebied van fashion nog altijd volop aanwezig is.’

    Meer dan alleen confectie
    ‘Mode is door de jaren heen natuurlijk veel meer geworden dan alleen confectie. Mode, kleuren, trends: het komt terug in de inrichting van je huis, de manier waarop je je dinerbord opmaakt. De F in WFC Amsterdam zal daarom ook steeds meer staan voor ‘fashion’ in de breedste zin van het woord. WFC Amsterdam is de plek waar de buurt en iedere (inter)nationale bezoeker graag wil komen en waar iedere ondernemer een inspirerende plek heeft om te werken. Waar je kan sporten of lekker kunt eten, studeren, vergaderen of werken. MRP Development realiseert onder andere ook extra vergaderruimte en kantoorplekken voor Amsterdam. Het wordt steeds meer een plek waar iedereen gezond kan werken én verblijven. Een eigentijdse ontmoetingsplek in de breedste zin van het woord als nieuwe hotspot van Amsterdam.’

    Zakelijke mode: tips & tricks
    Robbert Jan Bosch is één van de modeondernemers die gevestigd zijn in het WFC Amsterdam. Hij deelt alle ins & outs op het gebied van mode in een zakelijke omgeving, zodat jij precies weet wat je aan moet tijdens die volgende belangrijke vergadering of presentatie.

    ‘Voor vrouwen is het altijd de kunst om een balans te vinden tussen wie je bent en wat je wilt uitstralen richting je collega’s en klanten. Veel meer nog dan mannen is het voor vrouwen een uitdaging om zich in een zakelijke omgeving representatief te kleden. Een man komt met een goede broek en een overhemd al een heel eind, maar voor vrouwen werkt dat niet zo.’

    ‘Er is wel een aantal tips die je altijd kunt toepassen. Wat we veel adviseren is om met één ontzettend goed item te komen. Hier mag je ook best wat meer geld aan uitgeven. Denk aan een goede blazer, een blouse of een rok. Dit item kun je vervolgens combineren met allerlei mooie ‘basics’ die overigens ook niet allemaal heel duur hoeven te zijn. Wat je ook kunt doen is een set, zoals een broek en een jasje, aanschaffen in een trend zoals animal print. Deze kun je daarna combineren met andere items uit je garderobe. Zo draag je op een subtiele manier een trend, maar overdrijf je het niet én kun je een outfit gemakkelijk speelser, zakelijker of juist lekker ‘clean’ maken.’
    ‘Wat ik ook veel hoor van de vrouwen om me heen is: ga op zoek naar de juiste pasvorm. Dit is minstens zo belangrijk als het dragen van de juiste maat. Wat dit betekent, is per vrouw verschillend, maar balans is altijd belangrijk, zéker in een zakelijke omgeving. Laatst hoorde ik mijn zus zeggen: accentueer je billen of je borsten, maar níét allebei. Dat lijkt me een sterk mantra om te onthouden.’

    Maar, wat volgens Robbert Jan misschien wel het allerbelangrijkste is, is dat je je er bewust van bent wat je uitstraalt: ‘Wat je op zondag draagt als je met de kinderen op pad gaat, is niet per se geschikt voor op kantoor en andersom. En er zit ook een groot verschil tussen een kantoordag met alleen collega’s of een dag waarop je ook klanten ontmoet. Sta je hierbij stil voordat je de deur uit gaat, dan moet het goedkomen. En bovenal geldt: wees representatief, maar blijf jezelf en draag waar jij je lekker in voelt!’

    Over Eduard Bosch B.V.
    Robbert Jan nam het familiebedrijf Eduard Bosch B.V. in 2008 over van zijn vader. Sinds 4 jaar runt hij de onderneming samen met zijn zus. Al 65 jaar adviseert het agentschap winkeliers op het gebied van damesmode vanuit het WFC Amsterdam.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply