Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
Rate this post
  • Visie op mode
    Rate this post

    Daniëlle Bergwerff is al meer dan vijfentwintig jaar trotse eigenaresse van kledingwinkel DB Mode in het hartje van Strijen. Ze is nog altijd even enthousiast over haar werk.

    ‘Ik zou onze stijl omschrijven als casual en eigentijds. Maar ga je op chique of heb je een feestje, dan zit je ook goed bij ons. Wij hebben echt een heel brede doelgroep: van twintig tot tachtig. In een speciaal ingerichte hoek zijn de frissere, eigentijdse kledingstukken te vinden voor de jonge vrouw. Ook is er een speciale hoek voor de senioren. Mannen vinden de weg naar onze winkel via de speciale entree naar de mannenafdeling. Ik zie weleens generaties binnenkomen: oma’s, moeders en hun kleinkinderen. Heel grappig.’

    Paradepaardjes
    ‘Tijdens het samenstellen van de collectie bezoek ik modebeurzen van kledingfabrikanten. Ik kijk altijd kritisch naar de verhouding van de prijs en de kwaliteit van een kledingstuk. Alleen de labels met een goede prijskwaliteitsverhouding neem ik op in de collectie. Daarnaast let ik op de pasvorm van de merken. Ik ben gek op de Duitse en Deense merken. Deze hebben een bredere pasvorm die geschikt zijn voor de Nederlandse man en vrouw. Wat paradepaardjes: Barbara Lebek, NED, Para Mi, Cars jeans, No Excess, It’s Noize en Twinlife.’

    Persoonlijke aandacht
    ‘We hebben klanten uit het hele land die speciaal voor ons naar Strijen komen. Hoe ik denk dat dat komt? Naast een goede pasvorm en prijskwaliteitsverhouding is persoonlijke aandacht een belangrijke pijler. Mijn collega’s en ik gaan erg open en eerlijk met onze klanten om. Soms komen er mensen die door ziekte niet in lichamelijke topvorm zijn. Door kleding te adviseren die hun positieve kanten benadrukt, krijgen ze weer zelfvertrouwen. Het belangrijkste is om hen gelukkig te maken en hen weer te zien stralen. En als een klant lekker rustig wil kijken, dan houden we daar ook rekening mee.’

    Gezellige sfeer
    ‘Mede door het persoonlijk contact met klanten hangt er altijd een gezellige sfeer in de zaak. Ook hebben we een grote koffietafel, waar je na het passen even kunt uitrusten en kletsen. We zijn heel laagdrempelig. Mensen lopen ook weleens binnen voor een kopje koffie en een praatje.’

    Voorjaartrends
    ‘Op dit moment ben ik druk bezig met het klaarmaken van de winkel voor het voorjaar. De belangrijkste trends? We gaan de marinelook en pastels zien. Daarnaast zijn de prints helemaal in, zowel bij vrouwen als bij mannen. Zo zijn er alle variaties op het klassieke herenoverhemd: soms staan er lolly’s op, of fietswielen of een beestje. Bij de vrouwen zijn het vooral de dierenprints en bloemenprints en opdrukken met palmbladeren. Op de net vernieuwde site zijn deze en andere trends ook te vinden.’

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply