Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
Rate this post
  • Zo wordt leren weer leuk!
    Rate this post

    Wanneer het leren niet als vanzelf lijkt te gaan, kun je je als ouder veel zorgen maken. Je ziet je kind worstelen met zijn/haar concentratie, lezen, schrijven, rekenen en/of spellen. Je kind krijgt extra instructie, een beloningssysteem en huiswerk om thuis verder te oefenen. Bij onvoldoende resultaat is de kans groot dat je het advies krijgt om je kind te laten testen op ADHD, autisme of dyslexie. Maar wat als je ziet dat je kind wel rustiger wordt van het pilletje, maar niet blijer, dat al die extra hulpmiddelen in de klas je kind het idee geeft dat hij/zij anders is en het niet bijdraagt tot verbetering?

    Het is effectief om dan leerproblemen op een andere manier te bekijken. Als beelddenk­specialist kijk ik naar de lichamelijke ontwikkeling, samenwerking van de ogen (ruimtelijke waarneming) en stress. Problemen op dit gebied kunnen ADHD-, autisme- en dyslexiegerelateerde klachten opleveren. Beweging is de eerste taal van je kind. Verstoringen op dit gebied kunnen gedrags- en/of concentratieproblemen veroorzaken. Ruimtelijke waarneming heeft onder andere invloed op het onderscheiden van vormen, afstand en richting.

    Verstoringen hierin kunnen onzekerheid, angst en problemen veroorzaken op het gebied van gym, lezen, spellen, rekenen en schrijven. Moeite met kruipen, huppelen en een visuele cognitieve leerstijl kunnen erop wijzen dat de samenwerking tussen beide hersen- en lichaamshelften nog niet optimaal is.

    In mijn praktijk sluit ik aan bij de leerstijl van je kind en worden brein en lijf met elkaar verbonden door middel van kleur, beeld en beweging. Je kind komt zo fysiek, emotioneel en cognitief in balans en ervaart dat het al heel veel weet en beheerst. Leren wordt weer leuk!

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply