fbpx
Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Interieurtrends van dit seizoen

    Het najaarsweer laat misschien nog even op zich wachten, maar met z’n allen gaan we ons al wel meer op binnen richten. Het verlangen naar ­knusheid, warmte, gezelligheid, kaarsen tijdens donkere ­avonden, is zeker al aanwezig.

    Een veel gestelde vraag aan mij is vaak ‘Wat zijn de trends voor de aankomende periode?’. Natuurlijk zijn er, net als in mode, trends in stijlen en sferen. Maar mijn advies is altijd om de basis van jouw interieur in de stijl te doen die bij jou past, net als bij fashion!
    De een houdt van strakke, moderne en misschien wel hoogglans meubels, terwijl iemand anders juist van stoer en industrieel houdt.
    Hou je eigen basisstijl aan en breng hier met soms ­eenvoudige en/of kleine details een sfeer in aan. Die sfeer krijg je bijvoorbeeld door de juiste kleuren, materialen, dessins en vormen toe te passen, uiteraard afgestemd op jouw eigen basisstijl.

    Trends
    En om toch antwoord te geven op die ene belangrijke vraag ‘Wat zijn de trends voor najaar 2016?’: qua kleuren moet je denken aan warme kleuren, maar deze wel afgezwakt, en dit alles gecombineerd met zachte, lichte kleuren. De warme kleuren okergeel, camel, bruin en warm oranje doen het altijd goed in het najaar en de winter. Maar de trend is wel om deze te verzachten, alsof er een scheutje melk (lees: witte verf) door is gedaan. Daarnaast ronde vormen en luxueuze materialen toevoegen. Ronde vormen geven een gevoel van bescherming en comfort. Luxueuze materialen zorgen voor een weldadig gevoel.

    Voorbeelden
    Een paar voorbeelden: maak een industriële stijl eens chiquer door hier glanzende materialen aan toe te voegen. Denk aan kussens, kaarsenstandaards en lampenkappen. Mooi en een spannend contrast met die stoere betonnen muur.
    Of de strakke retro-stijl aanvullen met een ronde stoel (egg-vorm), een zacht schapenvacht, en meer lichte, zachtere, beetje pastelkleuren. Op die manier verzacht je de strakke lijnen en harde kleuren van deze stijl.
    Of de muren van een modern interieur met hoogglans meubels te voorzien van een kalkverf in de kleur Aloë Vera / pastelgroen. De vriendelijke, zachte kleur geeft een intiemer gevoel.

    Interieurtip
    Zorg altijd voor een persoonlijke touch, dus voorkom dat jouw interieur een ­showroom of een kopie van een interieurmagazine wordt. Mijn advies is altijd: voeg je eigen ­knipoog toe. Daardoor wordt je interieur persoonlijker, gebeurt er iets en voelt het behaaglijker en plezieriger. Hoe? Heel eenvoudig! Hou je van lezen? Kijk dan eens in jouw boekenkast of in een boekenwinkel naar de ­voorkanten van boeken. Sommige zijn zó mooi en bijzonder, dat het jammer is om ze dwars in de kast te zetten. Dus zet de mooiste met de voorkant naar voren op een plank. Ineens heb je een ‘schilderij’ en tevens geeft dat ook jouw persoonlijkheid weer. Heb je een minimalistisch interieur, hang dan eens een heel uitgesproken, misschien tikkeltje ouderwetse, hanglamp ­boven de moderne eettafel. Het is jammer om het perfecte vakantieplaatje op de ­camera of laptop te laten staan. Show dit door het groot te laten afdrukken in een foto-switchframe. Na een tijdje kun je eventueel het plaatje (het doek) vervangen door een volgende vakantiefoto. Al deze knipogen maken je interieur persoonlijker en zijn een leuk gespreksonderwerp wanneer er mensen bij jou over de vloer komen. Het straalt uit wie je bent en er zit een verhaal achter.

    Over mijzelf
    Ik ben gespecialiseerd in interieuradvies, -ontwerp en -styling. Een ontwerp van dess Kirstins is altijd afgestemd op de wensen, het karakter en de persoonlijke ­bezittingen van de opdrachtgever. Soms zijn de ontwerpen compleet ‘out of the box’, maar soms ook binnen de vertrouwde kaders van de opdrachtgever. Regelmatig word ik benaderd door klanten, zowel particulier als zakelijk, met de vraag of ik hen kan ­adviseren op het gebied van interieur en/of kleur of met het begeleiden van A tot Z van de complete inrichting. Hoe groot of klein de vraag of het ‘probleem’ ook is, het is voor mij een uitdaging een creatieve oplossing c.q. concept te ontwerpen en te bedenken. Ik wil ontzorgen en ik wil miskopen van mijn klanten voorkomen.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply