Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Be fit, better fit!

    Boksen is goed voor het hele lichaam. Het is namelijk cardio- en krachttraining tegelijkertijd. Door te boksen word je sterker, en is het een goede oefening voor evenwicht, coördinatie, reactievermogen en behendigheid.

    5 redenen waarom jij met boksen zou moeten beginnen.

    1. Boksen verbrandt veel calorieën, en snel!

    Door de High Intensity Interval Training (HIIT), waarbij een zeer intensieve work-out wordt afgewisseld met actieve rustperiodes, verbrandt je lichaam wel tot 800 calorieën per sessie van 45 minuten (ten opzichte van 400 bij zwemmen en 350 bij fitness).

    2. Boksen vermindert stress

    Stressvolle dag, zware job, druk met de kinderen? Een bokstraining is ideaal om je hoofd te legen en al je zorgen aan de kant te laten. Tijdens een bokswork-out komen de endorfines vrij: de natuurlijke hormonen die stress te lijf gaan. Na een training voel je je ontspannen. Je krijgt een enorme energieboost, je voelt je vrolijk en krijgt er heel wat zelfvertrouwen bij.

    3. Stel je coördinatie op scherp

    Een goede coördinatie zorgt ervoor dat je beter zult presteren tijdens work-outs en versterkt de verbinding tussen het lichaam en de hersenen, waardoor je je veel bewuster bent van je lichaam. Tijdens het boksen is de oog-handcoördinatie essentieel.

    4. Recept voor een platte buik

    Droom je van een sixpack? Stap dan in de boksring in plaats van een hele avond sit-ups te doen. Met boksen verbrand je meer calorieën dan door op de grond te liggen en oefeningen te doen. Daardoor zullen die buikspieren sneller zichtbaar worden. Ook de celebs hebben trouwens goed gezien dat boksen perfect is voor een droomlichaam. Eva Longoria, Cara Delevingne en Doutzen Kroes zijn fan!

    5. Boksen gaat niet vervelen

    Een fitnessroutine kan al snel saai worden, maar boksen zal niet snel vervelen. In tegenstelling tot steeds gebruik te maken van dezelfde apparaten kan er altijd iets nieuws geleerd worden. Je kunt er altijd aan beginnen, ongeacht je leeftijd of lichamelijke conditie. Iedereen die een paar bokshandschoenen aantrekt, krijgt een glimlach op zijn gezicht!

    Laagdrempelig

    Bij Sportcentrum Spijkenisse kun je 7 dagen per week bokslessen volgen. 2 keer per week is er Ladies Boksen, voor vrouwen die de stap om te gaan boksen toch nog wat groot vinden. Iedereen kan de bokslessen volgen, van jong (vanaf 7 jaar) tot oud.

    How to get happy and healthy?


    Bewegen is niet alleen goed om je gewicht op peil te houden, maar draagt ook bij aan je totale gezondheid. Wanneer je je regelmatig inspant, heb je namelijk een kleinere kans op het krijgen van hartziekten of een beroerte. Daarom wordt het aangeraden om als vrouw je 2 tot 3 keer per week in het zweet te werken. Dus: hijs jezelf in je work-outsetje, trek de veters van je sportschoenen aan en kom in actie!


    Bij een fitte leefstijl hoort natuurlijk ook een verantwoord en evenwichtig voedingspatroon. Wil jij tussen de middag een keer iets anders dan die standaard (spelt)boterhammen met een plakje kipfilet of 30+-kaas? Maak dan eens een lunchsalade van tomaat, komkommer en gerookte kipfilet. Of bak een omelet van 2 eieren en vul deze aan met champignons of boerenkool. Hmm!


    Don’t forget to hydrate! Vul je flesje water of bobble minstens 3 keer per dag bij met water en kies eens vaker voor een kopje groene thee. Blijf ook tijdens het sporten lekker drinken.

    ‘Sport met heel veel plezier’

    Ik sport hier sinds maart al met heel veel plezier, zowel boksen als kickboksen! Beide trainers zijn echt super en ik kan niet wachten tot ik binnenkort meer tijd heb, zodat ik ook meer kan gaan trainen.

    – Esmee van Kuijk

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply