Berber Könning is eigenaar van vier vestigingen van Easyslim.nu. Zij vertelt over hoe zij is gestart als ondernemer.
Hoe ben je in aanraking gekomen met de Easyslim.nu-methode?
‘Ik kende Karin en haar man Jaap al. Zij was in maart 2015 begonnen, en ik wilde het zelf ook wel eens proberen. Na drie zwangerschappen zat ik niet meer zo strak in m’n vel, en ik wilde weleens zien of de methode daar veranderingen in kon brengen. Niet geschoten is altijd mis, toch? Ik was er nieuwsgierig naar, hoewel er dus nog weinig over bekend was. Maar ik had het resultaat bij Karin zelf gezien, en dat was indrukwekkend. En het apparaat hielp bij mij ook! Ik voelde dat mijn lichaam door het apparaat goed getraind werd. Mijn huid is er veel strakker door geworden.’
Hoe ben je franchisenemer geworden?
Ik heb een sportopleiding gedaan, gewerkt als sportmasseur en beweegcoach, en was hiernaast op zoek naar een nieuwe uitdaging. Karin bood me aan om franchisenemer te worden van Easyslim.nu, en dat wilde ik wel. En zo werd ik in april 2015 de eerste franchisenemer in Nederland, en dat uitgerekend in Friesland een maand nadat Karin was begonnen! Inmiddels zijn er 30 vestigingen, en het aantal studio’s groeit snel.’
Hoe ging dat, het opzetten van je eigen vestiging?
Mijn eerste vestiging heb ik opgezet in Lemmer. Daar had ik eerst één apparaat, en toen het daar heel druk werd, heb ik een tweede apparaat aangeschaft. Toen dat ook volgeboekt was, bedacht ik dat het aanschaffen van een derde apparaat niet rendabel zou zijn, en dat ik beter een tweede vestiging kon openen. Dat heb ik juni vorig jaar gedaan, in Heerenveen. Ik heb daar vroeger op school gezeten, en ik kende daar nog genoeg mensen. In januari dit jaar heb ik de al bestaande studio in Sneek overgenomen. Ook daar is het aantal klanten snel gegroeid, en daar is inmiddels ook een tweede apparaat.’
Wat vind je het leukste van dit werk?
‘Dat ik écht mensen kan helpen. De klanten die ik heb, hebben een probleem met hun lichaam of willen er iets aan veranderen. Het Easyslim-apparaat heeft bewezen dat ‘t werkt, en ik zie dan ook dat mijn klanten steeds enthousiaster en gelukkiger worden. Klanten zijn heel dankbaar dat ze in aanraking zijn gekomen met de methode, en ik heb bloemen en knuffels gekregen als dank voor wat de methode bij hen heeft bereikt.’
Wat zijn jouw toekomstplannen?
‘Gewoon doorgaan met dit mooie concept. Het is ongelooflijk hoe snel het is gegaan in twee jaar. En ik heb al een nieuwe uitdaging, want ik heb net de vestiging in Leewarden overgenomen. Het combineren van de vier vestigingen is goed te doen, omdat ze niet zo ver uit elkaar liggen.’
Reageer op dit artikel