Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Enjoy the game

    Door genoeg lichaamsbeweging wordt én blijft je kind fit. Zorg ervoor dat je kind ook eens af en toe wegkruipt achter zijn PC of Nintendo en breng hem in beweging. Bijvoorbeeld met jeugdboxing!

    Het is belangrijk dat je kind regelmatig aan zijn conditie werkt. Sporten is leuk en leerzaam. Het zorgt ervoor dat de botten en spieren gezond blijven en je voorkomt overgewicht. Bovendien draagt regelmatig sporten ook bij aan een actieve en sportieve leefstijl op latere leeftijd. Het is verstandig om je kind minstens één uur per dag licht intensief te laten bewegen. Je kunt hierbij denken aan wandelen, fietsen, hardlopen, zwemmen of rennen. De ene activiteit is intensiever dan de andere. Een half uurtje wandelen kun je prima vervangen door een intensievere (spel)sport. Wat dacht je van bijvoorbeeld jeugdboxing?

    Boxing = fun
    Misschien schrik je wel van het woord ‘boksen’. Is dat niet die agressieve vechtsport, waarbij je binnen een mum van tijd onder de blauwe plekken zit? En dát moet mijn kind gaan doen? Wees niet bang. In de eerste plaats vinden bokstrainingen altijd plaats onder deskundige begeleiding. Daarnaast is jeugdboxing wel gebaseerd op echte boxing, maar vindt er geen fysiek contact plaats. Je kind krijgt de kunsten onder de knie van zelfverdediging door de boksstoten te oefenen op de handschoen van de tegenstander, of op de bokszak. Tijdens de boxing traint je kind zijn uithoudingsvermogen, spierkracht en coördinatie. Ook werkt hij aan zijn sociale ontwikkeling en aan zijn weerbaarheid. Maar het belangrijkste? Boxing is een spelsport met de nadruk op ‘spel’. Je kind leert niet om te vechten, maar om te bewegen op een leuke en plezierige manier!

    Tips and tricks om je kind (meer) te laten bewegen
    Tip 1: Speel ook thuis actieve spelletjes met je kind en blijf met hem stoeien en rollen. Zo stimuleer je beweging.
    Tip 2: Motiveer je kind en benadruk dat sporten om het plezier gaat (en dus niet om de prestatie of om het winnen).
    Tip 3: Beloon je kind na het sporten met lekkere warme chocolademelk of een kom soep. Hmm!
    Tip 4: Kom zelf ook in beweging en geef het goede voorbeeld! Voor volwassenen is het immers net zo belangrijk om genoeg te bewegen. Als je je kind laat zien dat jij bewegen belangrijk vindt, heeft dat een positieve werking op de sportiviteit van je kind. Zou je zelf ook wel in de ring willen staan en boksvaardigheden onder de knie willen krijgen? Probeer dan ook eens een boksles uit! Liever geen fysiek bokscontact? Geef je dan op voor de Kick & Punch les, waarbij je de boksstoten uitvoert op een bokszak. No worries: je kunt gewoon instappen op je eigen (beginners)niveau.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply