Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Fit op vakantie

    De vakantie is er uiteraard om lekker bij te komen van werkverplichtingen en jezelf eens even iets minder onder de loep te nemen. Sporten en het letten op je voeding mag dan best wel wat minder. Op vakantie kun je nog steeds eenvoudig aan de nodige beweging komen om jezelf niet in zijn totaliteit te laten instorten. Dat zou zonde zijn van alle uren die je daarvoor in jezelf hebt geïnvesteerd.

    Met de volgende tips is het mogelijk om jezelf uit te dagen op vakantie.

    Hardlopen
    Je pakt je hardloopschoenen in en kunt overal een rondje hardlopen. Is dit te eenvoudig voor je? Loop je kilometers op het strand. Zorg er dan wel voor dat je wat kleinere stappen neemt en het accent meer op de voorvoeten legt. Dit is eenvoudig te oefenen als je in het bos op het ruiterpad gaat lopen.
    Let op: ga je naar de zon en is het enorm warm, ga dan vroeg in de ochtend of wat later op de avond. Vermijd de heetste uren midden op de dag en drink voldoende water!

    Zwemmen
    De meeste mensen gaan heerlijk naar de zon deze vakantie, dus de zwembroek zal vast en zeker ingepakt zijn. Zwem met regelmaat een aantal minuten lang de schoolslag, ­­borst- en rugcrawl. Hierdoor train je verschillende spiergroepen en train je je uithoudingsvermogen.

    Beachvolleybal
    Zorg ervoor dat je een lekker fanatiek gezelschap om je heen hebt en duik, spring, vlieg en duikel door het mulle zand. Je gebruikt al je spieren als je lekker fanatiek naar de ballen blijft duiken. Je spieren worden lekker uitgedaagd, en een bijkomstigheid is dat je in contact kunt komen met andere vakantiegangers.

    Springtouw
    Tja, in welke bagage past een springtouw nou niet? ­Bewegen met een springtouw is heel intensief en daardoor een goede manier van cardio. Doe dit 5-10 minuten per dag en je verbrandt met gemak 100 kcal. Kleine tip: schoentjes aan als je een beginner bent. Als jij herhaaldelijk het rondzwaaiende touw tegen je tenen krijgt, zijn je boulevardwandelingen niet meer zo ontspannen.

    Buikspierrondje
    Kies je 3 favoriete oefeningen uit en doe deze, zonder rust, achter elkaar. Neem na deze volledige ronde 30 seconden rust en herhaal dit 3-5 keer. Vergeet niet even te stretchen en voldoende water te drinken.

    Mini-circuit-workout
    Dit is de meest uitdagende, voor je zelfdiscipline. Hierbij ga je een aantal oefeningen doen waarbij je je hele lichaam traint. Er zijn verschillende work-outapps te downloaden, en natuurlijk is het mogelijk om een aantal oefeningen uit te voeren in het zand, in je hotelkamer of daar waar jij de ruimte hebt om even een paar minuutjes lekker te knallen.
    Kijk eens op www.personaltrainingjoosten.nl en klik op het tabblad ‘Beach Body Challenge’. Hier staan volledige work-outs om eenvoudig op vakantie uit te voeren.

    Veel plezier op vakantie en uiteraard met je vakantiework-outs!

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply