Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Ga jij voor verleiding of voor balans?

    Veel mensen denken dat je, als je wil afvallen, minder moet gaan eten. Dat is een logische, maar onjuiste gedachte. Als je namelijk minder eet, gaat je lichaam in de spaarstand. Daardoor denk je misschien dat je goed bezig bent, je eet immers minder, maar er verandert helaas niks aan je gewicht. Sterker nog: je stofwisseling raakt ontregeld en daar schiet je niks mee op!

    Maar wat is dan wél de juiste aanpak om je streefgewicht te behalen? Het antwoord is: die bestaat niet! Wat bij de een perfect werkt, werkt bij de ander helemaal niet. Het is daarom belangrijk om bij het afslanken naar jouw persoonlijke situatie te kijken en je aanpak daar op af te stemmen. Dit hoef je niet alleen te doen! Gewichtsconsulente Marije Slippens helpt je daarbij met haar programma ‘Slank en F!T’. Om gezond en slank te worden, moet je juist niet op dieet gaan of afslankproducten gebruiken, maar moet je je leefstijl aanpassen. Puur en verantwoord eten, voldoende bewegen en regelmatig ontspannen. Marije coacht je hier stap voor stap bij!

    F!T in Zwaag is dé plek waar je kunt werken aan een sportieve en slanke leefstijl. Naast Slank en F!T kun je er ook terecht voor groepslessen en personal training.

    Jana viel ruim 19 kilo af
    Iets meer dan een jaar geleden kreeg ik een telefoontje van Jana, die graag wilde afvallen. Jana is moeder van 2 prachtige kinderen, maar door haar zwangerschappen is er meer gewicht bijgekomen dan haar lief is. Tijdens de intake gaf Jana aan dat ze een drukke baan heeft en 2 jonge kinderen. ’s Morgens vergat ze vaak door de drukte te ontbijten. Daarnaast is ze gek op koolhydraten (brood, pasta, aardappels enzovoort) en at ze hiervan ook ruime porties. ’s Avonds was ze bekaf en plofte ze op de bank met chocolade. We startten met het ontbijt. Door ’s morgens goed te ontbijten, heeft Jana meer energie gedurende de dag en minder behoefte om te snaaien. Daarna gingen we aan de slag met de ‘chocoladeverslaving’. Ik adviseerde haar om te kijken naar een gezonder alternatief voor chocolade, zoals een portie fruit, een handje ongezouten noten en rauwkost. Daarnaast adviseerde ik haar om vaker lekker op tijd naar bed te gaan als de trek in chocolade komt. Een goede nachtrust zorgt namelijk voor minder trek in snelle suikers gedurende de dag. Vervolgens gingen we aan de slag met de koolhydraten. Jana verminderde die door vaker te kiezen voor een salade of soep, kwark met fruit en noten als ontbijt en meer groente en fruit als tussendoortje. Stap voor stap veranderden we zo een aantal ingesleten gewoontes en Jana viel af. Na een aantal weken merkte Jana dat de nieuwe gewoontes begonnen te werken. Binnen een jaar viel ze ruim 19 kilo af en had ze de smaak helemaal te pakken. Nu, een half jaar na het einde van het traject, is ze nog steeds op gewicht! Jana geniet nu van gezond en lekker eten en na een uitspatting op een feestje of op vakantie kan zij de draad iedere keer weer goed oppakken. Zo blijft Jana ook de komende jaren goed op gewicht en kan zij iedere dag trots zijn op het behaalde resultaat!

    Marije Slippens
    gewichtsconsulente

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply