Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Goed (eet)voorbeeld doet goed volgen…

    Kinderen doen hun ouders graag na. Ze kijken naar jouw eet­gedrag en willen dat na-apen. Eet jij bijvoorbeeld als ­tussendoortje fruit, dan wil je kind dat ook. Laat zien, dat er verschillende soorten fruit zijn. Wist je dat een kind 6 keer iets moet proeven voordat het aan de smaak gewend is?

    Zorg voor eet- en drinkmomenten op vaste tijden
    Behalve een ontbijt, lunch en avondeten zijn 2 tussendoortjes per dag een goede richtlijn. Zo leert je kind om niet de hele dag door te eten en te drinken. Een goede richtlijn voor een tussendoortje is maximaal 100 calorieën per dag. Fruit en snackgroenten zijn de beste keuze. Qua drinken is water de beste optie. Het bevat geen calorieën. Geef je kind niet te vaak een zoet drankje, want dan went je kind aan de smaak. Af en toe mag best, maar doe het op een vast moment, zoals op zaterdagmiddag of op een verjaardag. Bovendien tast het zuur in frisdranken het tandglazuur aan.

    Zet de televisie uit tijdens het eten en eet aan tafel
    Tijdens het televisie kijken eten leidt af. Je bent je dan niet bewust hoeveel je eet en bovendien geniet je veel minder van de smaak van het eten. Door aan tafel te eten, heb je meer aandacht voor je kind en voor je eten.

    Maak je je zorgen over het ­gewicht van je kind?
    Laat je kind nooit lijnen zonder ­professionele hulp, want ze hebben alle voedingsstoffen nodig om goed te groeien.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply