Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Gun jezelf wat meer endorfine

    Endorfine is een endogeen geproduceerde opioïde peptide met pijnstillende eigenschappen die als neuro­transmitter fungeert. Oftewel: tijdens lichamelijke inspanning (dan wel work-out) wordt er endorfine aangemaakt, wat voor een gelukzalig en voldaan gevoel zorgt. Dit ‘vreugdegevoel’ kan soms tot ver na de welverdiende douchebeurt nog werking hebben.

    Natuurlijk, in het hedendaagse ‘huismoederschap’ zit erg weinig tijd voor jezelf en ben je de hele dag druk met het opruimen van andermans zooi. Ben jij juist wel zo’n carrièretijger? Dan zijn het vooral kilometers in de leasebak die jij zult verslinden. Maar wees niet bang: ook voor de druk bezette vrouw van tegenwoordig zijn er mogelijkheden om toch heerlijk aan je endorfine te komen. Een work-out hoeft niet per se uren te duren. Een work-out hoeft niet per se in een overvolle gym waar jij je niets dan ongemakkelijk voelt.

    Stop met het verzinnen van excuses om jezelf niet in die cadeau gekregen outfit te hijsen. Inmiddels heb, ook jij, al het internet afgestruind naar oefeningen die specifiek voor jouw ‘probleemgebieden’ bedoeld zijn en heb je ze zelfs al eens, toen je zeker wist alleen thuis te zijn, ­geprobeerd in de woonkamer.

    Hieronder staan twee doodsimpele oefeningen om toch een leuke work-out te kunnen doen op een door jezelf ­gekozen locatie en je eetpatroon niet rigoureus om te gooien, maar hier en daar wat aan te passen.

    Oefening 1
    Draai je hoofd naar rechts, vervolgens draai je je hoofd zo ver mogelijk naar links. Herhaal dit ­minimaal 3 keer.
    Oefening 2
    Leg je rechterhand op je linkerschouder. Til de ­rechterhand op tot ongeveer 10 centimeter hoogte en laat deze vervolgens op je schouder vallen. ­Herhaal dit minimaal 3 keer.

    Kom jij snel in de verleiding van lekkernijen als snoep, koek, snacks, junkfood, frisdrank, soesjes, taartjes, toffee bij de koffie, alles waarvan jij dondersgoed weet dat het niet meehelpt om die lovehandles kwijt te raken? Start oefening 1! Vanaf nu, dit moment, vandaag, dit tijdstip, ga jij op ten minste 3 momenten die in jouw vaste ritme zijn geslopen, oefening 1 doen. Je knikt ‘nee’ tegen de persoon die het je aanbiedt en je laat het verleidinkje aan je voorbijgaan.
    Lukt je dit? Start oefening 2. Geef jezelf een schouderklop en wees trots op jezelf. Het proces van iets minder snoepen is bij jou gestart. Nu volhouden!

    Kijk eens op www.personaltrainingjoosten.nl en klik op het tabblad ‘Beach BodyChallenge’. Doe jij mee?

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply