Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • ‘Dat is mooi georganiseerd!’

    Heb jij ook last van een ‘oceanisch huishouden’, ­oftewel een huishouden dat jou overspoelt? Dan kan een ­professional organizer jou helpen. Alice van Eck van Mooi Georganiseerd is zo iemand en helpt jou graag om orde in de chaos aan te brengen.

    Mensen lijken vaker een professional organizer nodig te hebben. Waarom is dat?
    De druk van buitenaf, van werkgevers en de omgeving, wordt steeds groter. Ook eisen we steeds meer van onszelf. We zijn allemaal druk en hebben meer verplichtingen dan we aankunnen. Naast het werk, gezin, sport en je sociale leven moet je ook nog het huishouden op orde houden. Terwijl je liever op de bank ploft om bij te komen van al dat ‘moeten’. Daarnaast heeft het ook te maken met je opvoeding: als je als kind nooit geleerd hebt om op te ruimen en te ordenen, dan heb je daar als volwassene vaak moeite mee.

    Waarom koos je ervoor om professional ­organizer te worden?
    Ik werkte bij een bank toen ik een burn-out kreeg. ­Daardoor kwam ik erachter dat mijn roeping niet bij deze baan lag. Ook ontdekte ik dat ik veel rust in mijn hoofd kreeg door een georganiseerd huis. Ik ging op zoek naar mijn passie en kwam per toeval uit bij de opleiding tot Professional Organizer. Inmiddels heb ik deze voor zowel de particuliere als de zakelijke markt afgerond en run ik met veel plezier mijn eigen bedrijf.

    Welke opdracht staat jou het meest bij?
    Een kennis was een echte verzamelaar. Toen zij overleed, heb ik samen met een groepje nabestaanden het huis opgeruimd. Dit was een gigantische klus waarbij iedere kamer vol stond met boeken, verzamelingen vaasjes en tal van andere spullen. Gelukkig was het huis wel schoon en begaanbaar. We zijn kamer voor kamer aan de slag gegaan. Via een veilinghuis en een rommelmarkt is het uiteindelijk gelukt om van alle spullen af te komen. Het heeft maanden geduurd voordat het huis leeg was. Dit is óók mijn werk. De afwisseling vind ik erg leuk. De ene keer help ik iemand om zijn administratie te ordenen en de andere keer haal ik een huis van een overleden persoon leeg.

    Hoeveel tijd kost het om een huis te ordenen?
    Als ik met een klant aan de slag ga, zijn we maximaal drie uur per sessie bezig. Opruimen en organiseren kost zowel lichamelijk als geestelijk veel energie. Je bent intensief bezig met sorteren en beslissingen maken. Vaak hoor ik achteraf van mensen dat ze na een opruimsessie bekaf zijn. Gelukkig overheerst vaak voldoening en dat voelt heerlijk!

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply