Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Koolhydraatarm eten is niet moeilijk. Enkele tips voor een succesvolle start!

    Je hebt vast al veel gelezen over koolhydraatarm eten. Is het iets voor jou, maar weet je niet goed hoe je moet beginnen? Koolhydraatarm eten is niet moeilijk en dat zullen we je laten zien. Lees lekker verder, zodat je snel en succesvol kunt starten. Zonder moeilijke ingrediënten in huis te halen of je hele mindset te veranderen. De volgende tips helpen je goed op weg.

    Weet welke producten koolhydraten bevatten
    Een belangrijk begin is het begrijpen wat koolhydraten zijn. Het zijn de suikers, zetmeel en vezels in voedsel. Denk hierbij aan granen als rijst en brood. Maar ook pasta’s en zetmeelrijke groenten, zoals peulvruchten, aardappelen, bonen en maïs. Daarnaast zijn er de minder bekende koolhydraten, fruit en melk. Gelukkig zijn er ook tal van producten die geen koolhydraten bevatten en die je dus zonder problemen kunt eten. Denk aan eiwitten, zoals in zeevruchten, vis, kip, rundvlees en natuurlijk eieren. Ook natuurlijke vetten zoals boter en olie zijn vrij van koolhydraten. Zoek naar groenten die prima gegeten kunnen worden in een koolhydraatarm dieet. Kies bijvoorbeeld voor broccoli, bladgroenten en paprika. Het zijn als het ware de groenten die boven de grond groeien.

    Wat mag je dan nu wel nog eten?
    Ga je koolhydraatarm eten? Hou dan de volle granen, fruit, bovengrondse groenten, natuurlijke vetten, eiwitten en zuivelproducten als yoghurt en kwark in het dieet. Volle granen, fruit en groenten zijn belangrijk voor de verzadiging. Daarnaast houden ze het cholesterolgehalte laag. Belangrijk is om de toegevoegde suikers en geraffineerde koolhydraten te verminderen, of het liefst weg te laten. Voorbeelden van dingen die je beter niet kunt eten zijn koekjes, gesuikerde ontbijtgranen en frisdrank.

    Wat niet te vergeten bij koolhydraatarm eten
    Vergeet niet om natuurlijke vetten aan je maaltijd toe te voegen. Het gezonde vet houdt je langer verzadigd en vervangt de behoefte aan koolhydraten. Bij een koolhydraatarm dieet hoort geen hongergevoel. Krijg je daar wel last van, dan vergeet je voldoende gezonde vetten toe te voegen aan je maaltijden. Goede vetten zijn bijvoorbeeld van noten, avocado en olijfolie.

    Maak niet deze fout!
    Door koolhydraatarm te eten, mag je niet de fout maken om ook de gezonde koolhydraten weg te laten. Deze gezonde koolhydraten zitten vooral in volle granen, fruit en bovengrondse groenten. Denk dus niet alleen maar aan het eten van een flinke runder steak, maar zorg voor een goede balans op je bord.

    De voordelen van koolhydraatarm eten
    Door op een verantwoorde manier de slechte koolhydraten weg te laten uit je menu, zal je gewicht gaan verliezen. Maar dat kan alleen wanneer je je voedingspatroon samenstelt met voldoende vetten, eiwitten, vezels, gezonde koolhydraten, mineralen en vitamines. Met deze combinatie heeft je lichaam de juiste brandstoffen om goed te functioneren, met goede energie. Koolhydraatarm eten zal je dus helpen om energieker in het leven te staan en waar nodig gewicht te verliezen. De menu’s zijn absoluut erg lekker en honger lijden hoort er niet bij! Daarnaast zorgt koolhydraatarm eten ervoor dat je verlangen naar suikers afneemt. Dit is een extra stimulans om je streefgewicht sneller te kunnen bereiken.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply