Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Lang plezier van je kapsel

    Een kapper die jouw haar te kort knipt, te donker verft of je een model aanraadt dat achteraf absoluut niet staat. Het zijn situaties die voor veel mensen herkenbaar zijn. Bij Cosmo Hairstyling is dit uitgesloten. Hier wordt echt gekeken wat bij de persoonlijkheid van de klant past. De energieke en vaktechnisch goede kapsters zijn pas tevreden wanneer de klanten tevreden de deur uitgaan. Wie binnen drie weken toch twijfelt over zijn kapsel, mag gratis terugkomen om een oplossing te vinden.

    Veel mensen weten Cosmo Hairstyling in winkelcentrum Cityplaza in Nieuwegein te vinden. Dit is een van de ruim tachtig Cosmo-kapsalons in Nederland. Kirstin Hilhorst is een ondernemer in hard en nieren en is erg trots op haar twee winkels. Zelf staat ze ook nog eens vier dagen in de week te knippen in beide winkels. Bij de toonaangevende kappersformule die deze zaken hanteren, staan informeren en adviseren van de klant hoog in het vaandel. ‘De kapsters willen echt dat de klanten plezier van hun kapsel hebben’, zegt salonmanager Marieke Kuik.

    Klanten
    Hoewel de kapsters alles weten van de laatste modetrends, is het niet zo dat hier alleen hippe en trendy mensen komen. ‘Natuurlijk verwelkomen we ook alle andere mensen’, is Kuik stellig. ‘Hier komt een heel wisselend publiek. Kindjes van twee jaar, maar ook ouderen van in de tachtig die wekelijks hun haar laten wassen en föhnen.’ De persoonlijke benadering die de kapsters hanteren, wordt door de klanten gewaardeerd.

    Gratis pony bijwerken
    Cosmo Hairstyling gaat veel verder dan andere kapsalons. Het team vindt de houdbaarheid van de coupe heel belangrijk. Daardoor mogen mensen met een pony, nekhaar of bakkenbaarden hier gratis hun haren laten bijknippen of scheren. ‘Mensen moeten lang plezier hebben van hun kapsel. Niet hun pony kort laten knippen, zodat ze voor een tijd klaar zijn. Echt tevreden zijn ze dan niet. Die pony is eigenlijk te kort’, legt Kuik uit. Cosmo heeft verschillende productlijnen, voor verschillende mensen en wensen. ‘Zo hebben we de wellnesslijn. Klanten krijgen daarbij een uitgebreide hoofdmassage in een massagestoel.’

    Garantie
    Cosmo wil de stap naar binnen laagdrempelig houden. Opvallend is dat klanten drie weken recht hebben op garantie. ‘Wij staan voor onze kwaliteit. Als mensen toch niet helemaal tevreden blijken te zijn, kijken we naar een oplossing. Dat kan bijvoorbeeld toch een andere haarkleur zijn.’ Tevreden zijn met het kapsel: dat is toch wat elke klant wil. Wie niet meer chagrijnig wil thuiskomen na een knipbeurt, kiest voor Cosmo Hairstyling.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply