Patiënten van Tandartsenpraktijk de Weidevogel hoeven niet bang te zijn voor de tandarts. Recent is de praktijk geheel gerenoveerd. Het resultaat is een moderne praktijk die zich onderscheidt door de meest moderne, pijnarme apparatuur, volledig afgestemd op kwalitatieve tandheelkundige zorg voor nu én de komende jaren. En ook: een prettige omgeving voor het team van zorgverleners om de patiënten te ontvangen en te behandelen.
Het doel van de renovatie van Tandartsenpraktijk de Weidevogel is bereikt: de uitvoering van tandheelkunde in al haar facetten. Ook heeft de praktijk nauwe samenwerking met specialisten, wanneer dat nodig is voor de behandeling. Het gebruik van moderne apparatuur door het ervaren team stelt hen in staat veel aandacht te besteden aan de patiënten. De praktijk richt zich daarbij tevens op angstige patiënten, met wie in de afgelopen jaren veel is bereikt. De 5-jarige Esmeé van Lamoen is absoluut niet bang voor de tandarts. ‘Ik ga twee keer per jaar voor controle en verder alleen als ik pijn heb’, vertelt de kleuter uit Nootdorp vrolijk. ‘Ik ging voor het eerst toen ik 2 jaar was. Onze tandarts is heel aardig en hij doet me nooit pijn. Ik vind het altijd leuk om naar de tandarts te gaan want hij heeft een tv waar ik naar kan kijken. Er is ook een leuke speelhoek en na afloop krijg ik altijd een klein cadeautje’, vertelt Esmeé enthousiast. ‘Ik vind het ook leuk als ik mijn tanden en kiezen kan zien op de computer, ook de grote-mensen-tanden die eraan komen! Wat ik heel leuk vind, is dat mijn babypop een keer bij de tandarts is geweest. Ze mocht op de stoel en de tandarts keek of ze gaatjes had’, giechelt het meisje. Angst voor de tandarts is haar dan ook volledig vreemd. ‘Ik ken eigenlijk niemand die bang is voor de tandarts. Papa en mamma zijn in ieder geval niet bang. En mijn broertje Koen en mijn zusje Féline ook niet. Oh ja, de buren gaan ook naar de tandarts’, somt Esmeé op. ‘En die vinden het ook niet eng.’
De goede weg ingeslagen
‘Het geeft ons veel voldoening om voormalige angstpatiënten opnieuw terug te zien voor hun (half)jaarlijkse controles’, vertelt Khashayar Zeray, eigenaar van De Weidevogel. ‘Wij zien dat als een bewijs dat we de goede weg in zijn geslagen met onze visie: nadruk op de beleving van de patiënt, waarbij we duidelijke communicatie, kwaliteit, geduld en aandacht hoog in het vaandel hebben staan.’ Zeray stelt feedback van de patiënten erg op prijs: ‘Mede daardoor zijn wij in staat om behandelingen op maat te bieden en de praktijk te blijven verbeteren. We nemen geen eenzijdige beslissingen maar proberen altijd tot een gezamenlijke conclusie te komen. Ons idee is: wij hebben kennis en ervaring als het om het gebit en de mond gaat, maar die mond is altijd verbonden aan een persoon. Daarom bieden wij voldoende informatie zodat er weloverwogen beslissingen genomen worden waar de patiënt achter staat. Ieder mens is immers uniek!’
Reageer op dit artikel