Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
Rate this post
  • Met plezier en zelfvertrouwen naar school
    Rate this post

    Leerlingen hebben het op school niet altijd ­gemakkelijk. Sommigen hebben problemen met de leerstof, anderen vinden het omgaan met leeftijd­genoten niet gemakkelijk en weer anderen hebben last van faalangst.

    Bij Quadraat Orthopedagogiek werken ­orthopedagogen, psychologen, logopedisten, dyslexiespecialisten en remedial teachers die in samenwerking met de kinderen oplossingen proberen te vinden voor de moeilijkheden die zij tegenkomen.
    Samen met de kinderen gaan wij op zoek naar de hobbels en de valkuilen. Bij die zoektocht proberen we de leerlingen vooral bewust te maken van hun sterke kanten. Onze filosofie is: maak datgene wat je al kunt nog sterker. Dat zorgt voor een positief gevoel en daardoor ontstaat de motivatie om te werken aan de dingen die moeilijk zijn. Vergroten van het zelfvertrouwen staat bovenaan de lijst!

    Problemen oplossen
    Bij leerproblemen (bijvoorbeeld dyslexie) werken we met behulp van moderne (digitale) middelen om het leerprobleem onder controle te krijgen. Wanneer het om sociaal-emotionele problemen gaat, kijken we samen met de leerlingen naar de gevolgen van het gedrag. We proberen hen een weloverwogen afweging te laten maken om iets wel of juist niet te doen.

    Huiswerkbegeleiding
    Quadraat Huiswerkbegeleiding is een huiswerkbegeleidingsinstituut dat zich richt op alle leerlingen van het voortgezet onderwijs en op leerlingen van de bovenbouw van het basisonderwijs. In samenwerking met de psychologen en orthopedagogen van Quadraat Orthopedagogiek bieden wij naast de reguliere begeleiding ook huiswerkbegeleiding aan leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften, zoals leerlingen met dyslexie, leerlingen met aandachtsproblemen en leerlingen die het lastig vinden om structuur aan te brengen in hun taken.

    Kracht en talenten
    Net als bij Quadraat Orthopedagogiek gaan ook wij niet alleen uit van de problemen en moeilijkheden, maar vooral ook van de kracht en de talenten. Mede daarom werken wij bij de begeleiding nauw samen met de leerlingen. Wij zijn van mening dat elke leerling in principe verantwoordelijk is voor zijn / haar eigen leerproces. Wij zullen onze leerlingen dus aanmoedigen om deze verantwoordelijkheid ook te nemen en natuurlijk zullen wij hen daarbij ondersteunen.
    Alle leerlingen stellen daarom bij de start van de begeleiding hun persoonlijke doelen op en bespreken met hun begeleider hoe er aan deze doelen gewerkt gaat worden. De doelen en de werkwijze worden regelmatig geëvalueerd en indien nodig aangepast.
    Voor de leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften wordt een begeleidingsplan opgesteld, waarin de persoonlijke werkdoelen van de leerling zijn opgenomen. Alle documenten van en voor de leerlingen zijn zichtbaar voor de ouders (en soms ook leerkrachten) in onze elektronische leeromgeving (ELO).

    Wij je meer weten? Kijk eens op onze website, of maak een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply