Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Resultaat bereiken… én vasthouden!

    Iedereen heeft een doelstelling rond wat hij of zij graag zou willen bereiken. Denk bijvoorbeeld hierbij aan afvallen, gespierder en fitter worden. Wat we merken (en wat uit de cijfers blijkt) is dat ruim 90% zijn doelstelling niet haalt of wel haalt, maar niet vasthoudt. 

    Wat wij graag willen bereiken is dat bij ons iedereen zijn doelstelling haalt of kan halen; alleen zijn er wel een aantal factoren bij betrokken rond hoe een doelstelling behaald kan worden.

    Training
    Met ‘training’ bedoelen we iets anders dan bewegen. Bij ‘training’ stellen wij dat je buiten je comfortzone gaat. Het is dus zo dat je waarschijnlijk slapper naar buiten gaat, maar je lichaam herstelt hiervan, waardoor je elke keer beter kunt presteren. Een betere spierconditie zorgt voor een hoger metabolisme. Het zorgt ervoor dat de training uitdagend is. Bij ons in de gym hebben we een slogan ‘If you still look cute at the end of your workout you didn’t train hard enough’.

    Voeding
    Misschien heb je het zelf wel eens ervaren: je koopt een dieetboek en gaat het dieet volgen. Op dat moment gaat het prima. Vervolgens ga je voor jezelf verder en kom je weer aan: het ‘jojo-effect’. Dit komt mede doordat je een traject hebt gevolgd dat misschien niet helemaal bij jou past. Dus als je traject afgelopen is en op dat moment jezelf aan de slag gaat, val je vaak terug in een automatisme. Je hebt zelf niet leren omgaan met voeding, maar je hebt voornamelijk een dieet gevolgd. Wij bieden natuurlijk ook trajecten met afvallen en afvalschema’s, maar wij kijken hierbij naar het individu, want wat wij het beste voedingsschema vinden, is het schema waarbij je het meeste resultaat hebt en daarnaast het langst kunt volhouden. Het moet een leefstijl worden.

    Coaching
    Niet alleen training en voeding zijn belangrijk om een leefstijlverandering te maken. Coaching is ook een belangrijk onderdeel. Het volhouden van een programma is zwaar, en daarnaast hebben bijvoorbeeld slaapproblemen veel invloed op eten overdag. Wist je dat 70% van de mensen met slaapproblemen kampt met overgewicht?

    Niet alleen slaapproblemen kunnen problemen geven met het volhouden van leefstijlprogramma’s. Ook stress kan echt een stoorzender zijn. Wij helpen onze sporters met het omgaan met stress. Wij zeggen altijd ‘stress hoort erbij’, maar hoe je ermee omgaat, is per individu verschillend. Wij helpen door middel van opdrachten bewuster met deze problemen om te gaan.

    Per 1 september zijn wij Next Step Healthstudio 1 van de 150 leefstijlstudio’s in Nederland. Herken je je in dit verhaal, dan wil ik je graag uitnodigen voor een gesprek waarbij ik met jou een stappenplan kan maken om je leefstijl te veranderen om jou de best mogelijke versie van jezelf te maken!

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply