Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Suf van het piekeren?

    We hebben het tegenwoordig druk met van alles: gezin, werk, vrienden en vriendinnen, sport, hobby’s, social media… Allerlei prikkels de hele dag door. Als iets hiervan niet loopt zoals we zouden willen, kan dat ons behoorlijk bezighouden. We liggen ‘s nachts te piekeren in bed. ‘Ben ik wel een goede vriendin / moeder?’ ‘Hoe hou ik mijn baas tevreden?’ Maar hoe kan het nou dat je zoveel piekert? En, belangrijker nog:hoe kom je ervanaf?!

    Piekeren ontstaat wanneer je je te veel bezighoudt met het herkauwen van ongewenste situaties uit het verleden, of je te veel focust op toekomstscenario’s die je niet (helemaal) in de hand hebt. Maar je kunt leren om uit deze automatische denkpatronen te stappen en meer in het hier en nu te leven. In een werkelijkheid die vaak veel minder bedreigend is dan hoe we het in ons hoofd beleven.

    Cecile Mertens helpt je om meer rust te creëren in je hoofd door middel van mindfulnessbeoefening. Deze methode heeft een wetenschappelijk bewezen positief effect op de hersens. De training bestaat uit eenvoudige oefeningen die je zowel in een groep als thuis doet. Je leert onder meer je aandacht te richten op je lichaam en je ademhaling. De training duurt 8 weken, zodat je de tijd hebt om het geleerde te inte­greren in je dagelijks leven. Hierdoor leer je beter om te gaan met datgene wat op je pad komt en bewustere keuzes te maken. De trainingen kun je zowel in groepen als individueel volgen.Mindfulness is laagdrempelig en geschikt voor iedereen; ook voor kinderen. Die leren om zich beter te concentreren of meer zelfvertrouwen te krijgen.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply