fbpx
Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Ik vind toegankelijkheid belangrijk

    Margriet lacht: ‘Het begon allemaal 55 jaar geleden toen mijn vader vertegenwoordiger was en besloot om samen met mijn moeder een manufacturenwinkel aan de overkant over te nemen. Zij hebben toen direct het assortiment aangepast en na 10 jaar zijn ze verhuisd naar het pand dat inmiddels 45 jaar in eigendom van de familie is. ­Dames-, heren- en kinderondergoed was het enige wat nog over was van het assortiment van de manufacturenwinkel: het begin van de lingeriezaak.’

    Was een lingeriezaak ook jóúw droom?
    ‘Eerst niet, want ik wilde niet worden zoals mijn ­moeder. Zij deed veel werk achter de naaimachine, zoals hoesjes innaaien voor prothesedraagsters, verstel- en herstelwerkzaamheden. Ik werk nu al 31 jaar bij Scholma Lingerie. ­Vroeger heette de zaak trouwens anders, namelijk ‘­Scholma Lingerie De Luxe’. Ik heb besloten ‘De Luxe’ weg te halen, want veel klanten dachten dat het hier niet ­betaalbaar zou zijn, maar dat zijn we juist wél. Ik vind ­toegankelijkheid en hartelijkheid heel belangrijk.’

    Wanneer zijn jullie borstprotheses en ­protheselingerie gaan verkopen?
    ‘Onze lingeriezaak breidde zich steeds meer uit, maar borstprotheses en protheselingerie hadden we in eerste instantie nog niet. Mijn moeder kreeg op jonge leeftijd borstkanker en kwam toen in een zaak waar ze brillen én protheses verkochten. Dat is toch raar? Er liepen ook mannen rond! Mijn moeder is toen ook in haar eigen zaak borstprotheses en protheselingerie gaan verkopen. Dat was de eerste stap richting de winkel als gecertificeerd borstprotheseleverancier. Dit betekent dat je contracten hebt met zorgverzekeraars.’

    Wat kunnen klanten van jou verwachten?
    ‘Dat alles in mijn assortiment van hoge kwaliteit is en ik graag de tijd neem om naar de wensen van mijn klanten te luisteren. Zeker als het gaat om het uitzoeken van borstprotheses en protheselingerie! Als persoon ben ik vrolijk, open en een echte doener; praktisch ingesteld. Ook ben ik graag creatief bezig en varieer ik geregeld in de inrichting van de zaak. Als ik klanten tevreden en blij de winkel uit zie stappen met protheselingerie, en ze mij de hand schudden met de woorden ‘Ik wil je hartelijk bedanken. Het viel mij alleszins mee!’, dan kan mijn dag niet meer stuk!’

    Kun je bij jou ook online bestellen?
    ‘Nee, dat kan niet. Door lingerie online te bestellen, kun je de kwaliteit niet voelen, de kleuren niet goed zien en zeker niet de juiste maat vinden. Passen en advies zijn gewoon belangrijk. Tegenwoordig zie je steeds meer afstandelijkheid; mensen zijn individualistisch ingesteld. Bij ons kunnen klanten rondneuzen onder het genot van een kopje koffie. De klanten die bij mij komen missen dat gelukkig ook en daarom is het altijd gezellig. De muziek staat aan, van Anouk tot de Golden Earring tot James Brown.’

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply