Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • Weer met plezier naar school

    ‘Leesvlinderen’ is uitgevonden door Mark. Op school was hij een rustige, sociale en beleefde jongen van 9 jaar die goed kon rekenen. Maar lezen en spellen bleven moeilijk. Thuis veranderde zijn gedrag. Hij werd onzekerder, boos en verdrietig en ging zichzelf steeds dommer vinden.

    Mark ging steeds vaker met tegenzin naar school, maar dat was op school niet merkbaar. Op advies van een psycholoog kwam Mark bij De Leesvlinder. Zij constateerde dat het voor Mark hardnekkig moeilijk was om automatisch de goede klanken bij de lees- en schrijfletters te vinden.
    Mark gaat graag naar De Leesvlinder omdat daar alles lukt! Hij geniet van het oefenen met de letter- en klanksystemen omdat het één grote ontdekkingstocht is waar hij blij van wordt. Thuis noemt hij het oefenen ‘leesvlinderen’. Hij had nooit bedacht om naar zijn mond te kijken als hij een klank maakt. Behalve luisteren en denken leert hij leren voelen, beleven en redeneren. Hij haalt de [uu],[ui] en [eu] niet meer door elkaar en de [ie] en [ei] ook niet. En de [b] en [d] zijn eindelijk gewoon twee verschillende letters geworden. Wie had gedacht dat je met spelletjes doen zoveel kunt leren? Hij onthoudt de letters en klanken daardoor veel beter. En dat is te merken! Want hij is flink vooruitgegaan met het lezen van woorden en zinnen, en ook met zijn spelling. En hij heeft voor het eerst zelf een boek uitgezocht om te gaan lezen. Op school gaat het inmiddels veel beter met lezen en spellen.

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply