• ‘Ik moet wat beter voor mezelf zorgen’

    ‘Ik moet wat beter voor	mezelf zorgen’

    Wat is 'reflectie'? Het nadenken over een gevoel, gebeurtenis of eigen handelen. Hoe heb ik dit aangepakt en wat vond ik ervan? Wat heb ik goed gedaan en wat had ik anders kunnen doen? Vandaaruit krijg je nieuwe inzichten en heb je iets (nieuws) over jezelf geleerd. Maar hoe doe je dat dan? We leven in een maatschappij waarin alles zó snel gaat. Daarin is helemaal geen tijd voor reflectie. Want zodra je ’s avonds in bed ligt, wil je alleen maar slapen. Tót het moment waarop dat niet meer lukt en je alleen maar ligt te draaien en te woelen. lees verder

  • Druk die dromen niet langer weg

    Druk die dromen niet langer weg

    'Als ik later groot ben, wil ik net zo groot en sterk als papa zijn en net zo lief als mama. En ik wil ­balletdanseres / brandweerman / dokter worden!' Als je terugkijkt op je kindertijd, kun je je misschien wel herinneren dat je dromen over de toekomst had. lees verder

  • Scheiden doet lijden…

    Scheiden doet lijden…

    Wanneer je besluit om te gaan ­scheiden, komt er veel op je af. In deze emotionele tijd moet je ook veel zaken regelen. Ook zaken waar je niet zo snel aan denkt. Het is vanzelfsprekend dat je alles zo goed mogelijk wilt regelen voor jouw kinderen, jezelf en je (ex-)partner. lees verder

  • Opvoeden is een vak apart

    Opvoeden is een vak apart

    Ook al doe je als ouder nog zo je best, soms lukt het je niet om je kind of puber te helpen. Hij zit niet lekker in zijn vel, is vaak boos of verdrietig, luistert slecht of het wordt steeds lastiger om met hem te praten. Je hebt geen idee meer wat je moet doen. Bedenk dan dat je er niet alleen voor staat. Het is juist krachtig om hulp in te schakelen. Je doet je kind én jezelf er een groot plezier mee! lees verder

  • Stralen met een maatje meer

    Stralen met een maatje meer

    Op je huwelijk wil je er natuurlijk op je best uitzien, ook als je een maatje meer hebt. Maar hoe kom je aan een trouwjurk in jouw maat? lees verder

  • ‘Niks leukers dan zien dat de huid mooier is geworden’

    ‘Niks leukers dan zien dat de huid mooier is geworden’

    'Na de middelbare school koos ik voor de opleiding tot schoonheidsspecialiste. Ik vond die opleiding heel leuk. Vooral vond ik het interessant hoe de huid werkt, en waarom bepaalde processen in de huid zijn zoals ze zijn. Mijn stageplek was in Alkmaar, en ik kon daar ook na mijn stage blijven werken, maar op mijn 21ste wilde ik toch al voor mezelf beginnen. Dat was niet zo vreemd, want mijn vader was ook al jong ondernemer en ambitieus. Hij heeft mij het zakelijke aspect van een eigen onderneming geleerd. Ik wilde ook gelijk een bedrijfspand, niet een salon aan huis, dus ik huurde een pand en opende mijn salon op 4 oktober 2003. Na de opening heb ik nog een opleiding dermatologie voor schoonheidsspecialiste gevolgd, omdat ik dit zo interessant vond. lees verder