fbpx
Jouw regio: ,
Wijzig regio
Jouw regio: nog niet opgegeven
Wijzig regio
  • 3 oorzaken waarom afvallen maar niet lukt…

    Kom jij aan als je alleen maar naar een pak koekjes kíjkt ? Eet je dagelijks gezond, maar geeft de weegschaal een steeds hoger cijfer aan ? Begint het erop te lijken dat je de winterdip mee gaat nemen naar het voorjaar ? Het is duidelijk : jij hebt een frisse wind nodig voor je lichaam en je geest !

    Na een donkere koude winter is het logisch dat je systeem weer even moet opstarten. Na maanden van cocoonen op de bank en iets teveel lekkere hapjes, moet je omschakelen naar meer buiten zijn, verse lentegroente en de eerste zonnestralen. Geen straf, zou je zeggen ! En dat is het ook niet, maar hoe je ook je best doet, het lukt je maar niet om die vrolijke lentevibe echt te voelen. In plaats daarvan voel je je moe en futloos en baal je van je overtollige winterkilo’s. Gelukkig is de verandering dichtbij !

    Ons lichaam zit vernuftig in elkaar en is dagelijks bezig met talloze processen. Door allerlei storende factoren kunnen onze stofwisseling en hormoonhuishouding uit balans kunnen raken. Dat merk je aan allerlei klachten, zoals vermoeidheid, stemmingswisselingen, diabetes, huidaandoeningen en, inderdaad, overgewicht. Misschien is één van de volgende factoren wel de reden van jouw falende afvalpogingen.

    Van afvalfrustratie naar voorjaarsfitheid

    1. Jouw eetpatroon past niet bij jouw unieke behoeften. 

    Ondanks dat je gezond en niet te veel eet, kan het zo zijn dat dit voedingspatroon niet bij jou past. Je valt immers niet af. Samen met de orthomoleculair therapeut kun je gaan kijken welk voedingspatroon wél bij jou past op basis van jouw bloedwaarden en gezondheidsgegevens.

    2. Je hormoonhuishouding is uit balans. 

    Je hormonen hebben invloed op vele lichaamsprocessen. Door op de juiste manier te gaan eten, ontstaan stabiele bloedsuikergehaltes en een natuurlijke afgifte van insuline.Het overtollige lichaamsvet kan dan worden afgebroken.

    3. Er zit te weinig tijd tussen je eetmomenten. 

    Je lichaam heeft tijd en rust nodig voor de spijsvertering. Tussendoortjes verstoren dit stofwisselingsproces en zorgen voor die welbekende ‘hongeraanvallen’. Zorg er daarom altijd voor dat er vijf uur tussen de maaltijden zit. Je zal daardoor juist minder honger hebben dan je misschien verwachtte.

    4. Ieder persoon is anders. 

    Er zijn nog veel meer oorzaken waardoor afvallen bij jou niet lukt. Ieder persoon is anders en heeft andere behoeften. Door je te laten onderzoeken door een orthomoleculair therapeut, ontdek jij wat jouw unieke voedingsbehoeften zijn. Door daar met voeding en eventueel supplementen op in te spelen, kom je weer in balans en zit je lekkerder in je vel. Bovendien kun je dan eindelijk vaarwel zeggen tegen die overtollige kilo’s en vol energie van de lente genieten !

     

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply